Vianočná Janais

Dátum vydania: 20. November 2015
Dostupné cez:
Loading tracks...

Texty piesní

Recenzia albumu

Album speváčky Janais prináša kolekciu dvanástich vianočných piesní, ktorá pozostáva z tradičných ľudových kolied, populárnych vianočných hitov, pretextovaného známeho hitu do slovenčiny, francúzske vianočné piesne aj speváčkine autorské skladby. Všetky skladby na albume si speváčka vkusne poupravovala podľa vlastných predstáv. Nečakajte preto iba prvoplánové prespievanie obľúbených piesní bez akéhokoľvek vkladu interpretky.

Jednou zo spomínaných autorských skladieb je Biela pieseň, v ktorej hosťuje Zuzana Smatanová. Tento duet chytí za srdce komplexne. Či už po stránke hudobnej, z hľadiska textu, a taktiež pokiaľ ide o skutočne vydarený súlad hlasov oboch speváčok. Pieseň má všetky predpoklady tešiť sa veľkej obľube poslucháčov. Nielen kvôli hosťujúcej Smatanovej, ale pre celkovú atmosféru, ktorá z piesne sála. Je obdivuhodné, že sa pri tak nespočetnom množstve songov s vianočnou tematikou podarilo napísať ďalší, ktorý znie uveriteľne, neošúchane, originálne.

Radosť a pokoj plynie aj z ďalšej autorskej piesne, ktorá nesie názov Vianočná, a poslednou autorskou piesňou je Blessed, na albume uvedená ako bonus, pretože prioritne nie je vianočnou skladbou. Jej témou je utrpenie utečencov a zaradenie na album má poslucháčom v tomto sviatočnom období sprostredkovať myšlienku nezabúdať ani na tých, ktorí nemôžu prežiť Vianoce v mieri, láske a pokoji.

V prípade Janais nie je ničím prekvapivým trojjazyčnosť albumu, podobne ako na jej doterajších štúdiových albumoch Svetaboj (2009) a Eufória (2013). Reč je konkrétne o slovenskom, anglickom a francúzskom jazyku. A práve francúzština dodáva albumu špeciálnu atmosféru, akú na iných vianočných albumoch slovenských umelcov nenájdete. L'enfant au tambour a Petit Papa Noel vdýchli do kolekcie piesní kúsok podmanivého šansónu.

Zaujímavosťou je aj do slovenčiny pretextovaná obľúbená vianočná pieseň Let it snow, o ktorej text sa postarala samotná hudobníčka. Na albume má svoje miesto hneď na začiatku z jednoduchého dôvodu - patrí k tým vianočným skladbám, ktoré speváčke každoročne vyčarujú tú pravú atmosféru.
- Miroslava Rabčanová (hudba.sk)